Két teniszező is szerepel a Sportsmarketing és a Neticle médiaelemzésének Top10 Facebook követője között. Az elemzés jelzi, hogy a sportolóknak érdemes figyelniük a közösségi médiára, mely egyre fontosabb szerepet tölt be a tájékoztatásban, kapcsolatápolásban, saját játékunk és a sportág népszerűsítésében. Megmozgatja a követők táborát.
Sportsmarketing
Kinek van a legtöbb követője Facebookon, Instagramon és TikTokon? Kit, mennyiszer és milyen érzelmi töltettel említenek a közösségi médiában? A Sportsmarketing nyolcadik alkalommal készítette el a helyzetképet a Neticle média-adatelemző céggel való együttműködés segítségével.
Utalnak arra, hogy noha minden évben megválasztják az ország legjobb sportolóit és sportszervezeteit, s a legértékesebbekről is gyakran készülnek listák, illetve többféle marketing díjat is kiosztanak, ezek odaítélésénél, a közösségi média jelenlétét, aktivitását egyetlen mutatószámba sűrítik, vagy szubjektív értékelésekkel vegyítik össze. A részletek ritkán kerülnek bemutatásra, hazai viszonylatban nem találkoztak még a sportolók, sportszervezetek követői bázisát alapul vevő rangsorokkal sem. Ezért vállalkoztak a nagy feladatra: évente összeállítják a legtöbb Facebook, illetve Instagram követővel rendelkező hazai sportoló és sportszervezet TOP 10-es listáit, időközben pedig a TikTok is bekerült az elemzett platformok közé.
Azért ezt a három platformot nézik, mert a magyar sportban ezek a legtöbbek által használt felületek és ezeken rendelkeznek a sportolók és a sportszervezetek a legnagyobb követőtáborral.
Ami az elemzés teniszes vonatkozását illeti: a sportolók Facebook-követésének Top10-es listáján Stollár Fanny a hatodik helyen állt, Fucsovics Márton pedig a tizedik.
Az adatelemzések terén ezúttal is a Neticle intelligens megoldásaira támaszkodtak, amelyeknek köszönhetően nem csupán a követők számát nézik meg, amely egy adott pillanatbeli statikus állapotot rögzít, hanem a sportolók említésszámait egy teljes évre vonatkozóan, az említések érzelmi töltetét, valamint az engagementet is, vagyis azt, hogy a sportoló mennyire tudja “megmozgatni” a követőtáborát.
A magyar sportolók Top10-es Facebook listája